Originally Posted by Stefan
Shitting all over the swedish league for some years? I am from Sweden and I havn't heard anything about him.
|
Sorry, need to take this in Swedish...
Jag är ingen bajrare, inte heller följer jag allsvenskan särskilt noga, men Egurens framfart har jag inte kunnat undgå. I omdömet "shitted all over the Swedish league" ligger att han varit HIF's överlägset bästa mittfältare från att han kom till klubben till att han lämnat den, att han dominerat och avgjort två Stockholmsderbyn, samt gjort 11 mål från en relativt tillbakadragen mittfältsposition.
Säsong 2007: 22 matcher 8 mål
Säsong 2006: 14 matcher 5 mål
Övriga meriter:
A-landslaget 17 matcher
U21-landslaget 20 matcher
Allsvenskan 36 matcher
Utsedd till matchens lirare 8 gånger i allsvenskan.
Utsedd till bäste mittfältare säsongen 2006.
Wiki: "I Hammarby IF har dock Eguren utvecklats till en av allsvenskans bästa målskyttar. Han har även spelat i det uraguayanska landslaget där han har gjort 17 landskamper."
Aftonbladet: "Här avgör Sebastian Eguren derbyt – igen. Med sina två mål såg han till att Hammarby slog Djurgården med 2-0."
DERBYHJÄLTEN | Allsvenskan | Fotboll | Sportbladet | Aftonbladet
Expressen: " Stjärnmittfältaren från Uruguay gör succé i sin nya klubb och har hyllats stort av nye tränaren Manuel Pellegrini. I söndags såg Egurén till att sänka storlaget Barcelona på Camp Nou, när han spelade fram Jon Dahl Tomasson som stötte in segermålet."
Egurens succé kan ge Bajen miljoner - FotbollsExpressen - Sveriges nya fotbollssajt!
Random blog: "Han var Bajens bäste spelare. Han var Allsvenskans bäste spelare. Han har en vinnarskalle och ett hjärta som få fotbollspelare och är vad man brukar kalla de stora matchernas man. Visst, Bajen har många andra jäkligt bra mittfältare men ingen som Eguren."
Fotboll är vårt spel - Det finns bara en Sebastian Eguren
Övrigt:
JOHAN ORRENIUS: Det finns bara en Sebastián Eguren - FotbollsExpressen - Sveriges nya fotbollssajt!
Eguren frälste Hammarby med en tåfjutt - FotbollsExpressen - Sveriges nya fotbollssajt!